top of page
Zdjęcie autoraBTJChKK

CRH – EKSPANSJA CHIŃSKIEJ KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI - 2023 Beijing Modern Railways

ENGLISH TITLE: „CRH – THE SPREADING OF CHINA HIGH SPEED RAILWAY”


W ramach wspominanej już wielokrotnie Inicjatywy Pasa i Szlaku (BRI [一带一路]) Państwo Środka intensywnie rozszerza swoją współpracę w dziedzinie chińskiej technologii i infrastruktury kolei dużych prędkości na coraz to nowe państwa. Podczas tegorocznej edycji Beijing Modern Railways 2023 (Pekin [2023第十六届中国国际现代化铁路技术装备展览会]; pl. XVI Chińska Międzynarodowa Wystawa Nowoczesnych Technologii i Sprzętu Kolejowego 2023) projektem zainteresowała się dość spora grupa innych krajów.


„Dzięki tego rodzaju przedsięwzięciom możemy dzielić się z resztą świata naszymi zaawansowanymi technologiami i standardami kolejowymi «Made in China». Chiny mogą zaoferować plany kompleksowe, obejmujące wszystkie aspekty – usługi geodezyjne, projekt linii i pojazdów, budowę i wszelkie niezbędne dostawy i materiały” – mówił podczas eventu Ju Guijiang, prezes spółki China State Railway International【中铁国际集团有限公司】. Zhao Xianghong natomiast, zastępca dyrektora Instytutu Badań, Technologii i Informacji Kolejowej Chińskiej Akademii Nauk wspomniał, że „Rozwój kolei dużych prędkości w Chinach zajmuje pierwsze miejsce na świecie”.


W ostatnich latach Państwo Środka zaangażowało się w realizację projektów linii kolei dużych prędkości w takich krajach, jak Laos, Serbia czy Indie, udostępniając obywatelom tych państw nowy, efektywny rodzaj szybkiego transportu na duże odległości.


Od czasu uruchomienia pierwszej linii superszybkiej kolei w Chinach, czyli od 2008 roku, skala zjawiska wzrosła bezprecedensowo obejmując 42 tys km, tj. 70% wszystkich linii kolei dużych prędkości na świecie!



ENGLISH VERSION:


As part of the already mentioned Belt and Road Initiative (BRI [一带一路]), the Middle Kingdom is intensively expanding its cooperation in the field of Chinese high-speed rail technology and infrastructure to more and more new countries. During this year's edition of Beijing Modern Railways 2023 (Beijing [2023第十六届中国国际现代化铁路技术装备展览会]; lit. 16. China International Exhibition of Modern Technology and Railway Equipment 2023), quite a large group of new countries became interested in the project.


“Through ventures like these, we can share our advanced 'Made in China' railway technologies and standards with the rest of the world. China can offer comprehensive plans covering all aspects - surveying services, line and vehicle design, construction and all necessary supplies and materials" as Ju Guojiang, president of China State Railway International【中铁国际集团有限公司】said during the event. Meanwhile, Zhao Xianghong, deputy director of the Institute of Railway Research, Technology and Information of the Chinese Academy of Sciences, mentioned that "China's high-speed railway development ranks first in the world".


In recent years, the Middle Kingdom has been involved in the implementation of high-speed rail projects in countries such as Laos, Serbia and India, providing their citizens with a new, effective type of fast long-distance transport.


Since the first high-speed rail line was launched in China in 2008, the scale of the phenomenon has increased unprecedentedly, covering 42,000 km, i.e. 70% of all high-speed rail lines in the world!


HASHTAGS:



Chińskie Koleje Dużych Prędkości zaprezentowały się podczas wydarzenia o nazwie Beijing Modern Railways 2023, prezentując swoje możliwości w dziedzinie konstrukcji i projektowania nowoczesnych, efektywnych linii kolejowych w innych krajach w ramach BRI. Które z państw skorzystały z takiej możliwości?

13 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page